Mitä tapahtuu..? Mun piti tehä kesällä sitä ja tätä, yhtäkkiä huomasin että se kesä meni enkä ees tiiä mitä oon tehny Yllättynyt. Koirien kans en ainakaan mitään mitä oli tarkotus.. Näyttelyitä kerty vissiin kaikki kaks ja kisoja ei yksiäkään. Mua tais viiä se jalkapallo..
Ei koirat kuitenkaan heitteillä oo olleet, älkää peljätkö. Ruokaa ja liikuntaa ovat saaneet. Välillä jopa hiukkasen aktiviteettiäkin vaikka kimppatreeneissä ei oo kuljettukkaan.

Nyt kun päivät lyhenee ja yöt pitenee on kai aika laittaa pallo kaappiin ja keskittyä koiriin.. Vai miten ois jääkiekko Kieli ulkona.
No, toistaiseksi koirat kuitenki. Aksun ja Pirkon kans ollaan käytetty Jossun uutta kenttää aika aktiivisesti hyväksi. Pirkko on alkanut liiteleen ja Aksukin kokeili kerran, aika varmasti ekan ja viimesen. Aksu taitaa pysyä ihan tottis hommissa... Kattokaa vaikka
1251319628_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Ku blondi viimein tajus jotta rimat tarttis niinku ylittää... Onnistu se kuitenki puottamaan ne Huuto
1251319726_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
No oli siellä lopulta jo yritystäkin mutta jätetään tää homma ketterimmille tyypeille ja pätevämmille ohjaajille.

Mä oon aina sanonu että agiliito on Pirkon laji... Sillä menee niinku putkeen tuo homma Nauru. Onkohan se nyt käyny kentällä kolmesti vai neljästi... Ja joka kerta se sekoaa putkesta. Siis oikeesti   s e k o a a! Se menee putkeen, tulee putkesta, vetää corgi-kilareilla rumbaa, menee putkeen, vetää corgi-kilareilla sambaa, menee putkeen.. Eikä sitä saa kiinni kuin ottamalla kopin ja siinäkin tarttee olla nopee!

Eilisissä treeneissä Jossu anto mulle tehtäväksi saada Pirkko suoriutumaan kahesta aidasta ennen putkeen menoa ja saada eläin kiinni tai hallintaan sen putkesta ulos tullessa. OMG!
Ekaks otin ihan vaan pelkät aidat, Pirkko hyppäs hyvin ja innokkaasti. Into ja hyvyys loppu siihen kun se pääsi putkeen... (Sain sen muuten hallintaan jollain keinolla JO siinä vaiheessa kun se oli tullut putkesta toka kerran ja tarkotushan oli mennä ja tulla sinne yhesti..), en vaan muista mikä se keino oli.
Putken jälkeen hyppääminen oli työlästä, eläin oli ihan sitä mieltä, että mitäpä loikkimaan kun on putkikin... lopulta se kuitenkin tajus että kun hyppelee ensin ilosesti niin sitten pääsee tivoliin Nauru. Ja voin kertoo, mulle tuli hiki!

Seuraava tehtävä oli saaha Pirkko hyppäämään aita joka oli putken oikealla puolella viistossa ja mun oli ohjattava se hypyltä sinne putkeen ja valssatakki vielä! Ihan niinku näisä käsisä ei ois tekemistä... Tanssi siinä sitten vielä.
Kohtuu hyvin me kuitenki välillä vedettiin paitsi, että Kärppä Perkele tanssi kahesti ihan omia tanssejaan ja kävi kyselemäsä sisko likoiltaan jotta mitä tehtäs.. Onneks paikalla oli Heini auktoriteettinsa kans ja palautti tytöt maan pinnalle ja Pirkon kentälle hyvin vikkelästi.
Mua meinas ihan vähän ottaa päähän elukan karkaileminen.. Prkle! Se ei oo ikinä ennen tehny tuommosta (no misä se ois tehny, tyyppi oo kovin monesti kentällä ollu) mutta olin kyllä hyvin varautunu siihen että se voi sen tehä.
Edellisissä reeneissä jo varottelin porukkaa siitä ettei mulla välttämättä oo tuo rekku hanskasa, no sillonhan se tietty oli.
Jossun kans olikin puhetta, että se on jännä juttu kun koira on arjessa niin helppo, sitä voi huoletta pitää irti melkein missä vaan ja se osaa käyttäytyä ilman mitn hienoja toko liikkeitä ja kun yhtäkkiä herää ite huomaamaan ettei sille koiralle oo ikinä "opetettu" mitään...
Rakkaat kanssa treenaajat, mä lupaan ettei tää toistu. Ainakaan kovin monesti Nauru.
Pirkon lapsuus loppu nyt.

1251321504_img-d41d8cd98f00b204e9800998e
Hyvä siitä tulee!