Ruun lausunnot ja täsmälleen sellasina ku ootinki. Eli kyynäreet 0/0 ja lonkat D/D selkä ja muu ranka terve.
Sama oli lausunto jo välikuvissa joten yllätyksenä ei tullu. Lonkathan on paskat mutta tällä hetkellä en oo huolissani, kuvissa ei näkyny rikkoja ja koira ei oireile mitään millään tavalla eli elämä jatkuu. Jalostuskäyttö on nyt ainoa asia mikä on lopullisesti pois sulettu.
Reenit ja harrastaminen, toivottavasti kisaaminenki on kuvioissa mukana täsmälleen vanhojen suunnitelmien mukaan. Katellaan, päivä kerrallaan. Jossitellaan sitten jos aihetta on.
Totta vitussa musta ois ollu kiva ku koira ois ollu terve mutta en mä osaa millään siitä sairastakaan mielessäni tehä nuitten kirjaimien takia. Yhtä terveenä se mennä viilettää ku ennen nuitten kirjainten julkaisemistakin. Totta kai nuo kirjaimet on sellaset että edessä päin voi mitä suuremmalla todennäköisyydellä olla mitä tahansa mutta sellasta se on. Jos niin käy, niin sen aika on sitten.

Ihmiset ovat aktiivisesti kauhistelleet ja kyselleet että miltä musta nyt tuntuu? No ei miltään . Pääasia että koira on terve ja sitähän se on.
Jalostus suunnitelmia mulla ei ollu, niinku ei oo ollu ennenkään. Mä oon jo oppinu ettei mun koirista oo jalostuskäyttöön, jos ne on terveitä niin niistä tehhään sairaita tuolla maailmalla eikä sekään mua haittaa, kaikkia ei vaan tarvi käyttää jalostukseen. Pääasia että pysyvät kotona terveinä.
 

Mä oon varmaan ostanu liikaa koiria, ku oon sisäistäny sellasen asian että koirat on.. ööö...koiria? Ne myydään pentuina ja niistä kasvaa aikusia, jos hyvä tuuri käy. Se mitä siinä välissä tapahtuu on semmonen asia mihin se koiran myyjä ei kamalasti pysty vaikuttamaan. Mun mielestä. Ei mun mielestä resusta koirasta voi syyllistää ketn, kaikista vähiten kasvattajaa. (siis nyt puhun kasvattajista, oikeista sellasista jotka tekee jalostusvalintansa harkiten). Paska mäihä ja se voi sattua kenen kohalle tahansa.
Nyt tuntuu vaan olevan muotia ostaa rekku ja kun siinä todetaan pieniki "vika", niin ollaan käsiojossa kasvattajalle. HipHei ja hurraa.
Samaan hengenvetoon hoetaan, että koira ei oo esine...

Mulla on täsä mökisä usiampi rekku joka on ostettu täysin jalostuskelvollisina yksilöinä, montako niistä loppupeleissä on semmosta? No perkele nolla, pyöreä 0. Syystä tai toisesta. Kuka korvaa?
Pirusta pitäs tulla elämää kovempi kisakampe lajiin ku lajiin. Mutta hei, sillä on Deen lonkat. Lepoon tai hautaan kai tuommonen? Kuka korvaa?
Ajurinki piti olla satavarma kampe, no ajaahan se. Mutta se ei lähe ulos ku kesällä. Kuka korvaa?
No, nyt keskitetään kaikki toivo Kaivoon. Kankkulan kaivoon just.
Perkele. Kun mä ostan koiran, niin mä ostan koiran. Yritän käyttää omaa järkeäni ja katella lupaavan yhistelmän. Jos hyvin käy niin saan pennun siitä yhistelmästä mistä haluan (ja miksi sen ostasin siitä mistä en halua?). Siinä vaiheessa ku oon valintani tehny ja kasvattajalta suostumuksen pennun myyntiin saanu niin loppu on herran haltuun. (Poikkeuksia lukuunottamatta, kasvattajan korvausvelvollisuus on jees joissakin asioissa, mutta rajansa kaikella). Jos koira kasvaa vinoon niin vitunko teet, ei siitä voi syyttää ainakaan kasvattajaa.

Kauhia ku meinaa alakaa ärsyttää. pittää äkkiä lakata kirjottamasta, ku ei mulla ollu mitn asiaakaan.