Aamupäivällä käytiin hakuilemassa,niin koirat kuin minäkin.
Mä hain ensin treenejä ja kun ne löysin niin koirat sai hakea ukkoja.
Tää on varmaan joku merkki mulle,haku ei oo mun laji kun treenitkin on aina hukassa...Minähän en luovuta,en uhastakkaan,etenkin kun ne tänään vielä löytyivätkin vaikka hetki piti miettiä onko oikea vasen vai oikea oikea tai niinku miten päin kukanenki millonki sattuu olemaan.Mun oikea oli oikea vaikka Jossun oikea olikin vasen eiku just toisin päin.. ja mä silti väärässä suunnassa...Ei puhuta siitä kuka oli loppujen lopuksi oikeassa ja vasem..eiku väärässä ;-).

Treeneihin päästiin ja se lienee pääasia.
Koiria oli mukana Äppö.Konna,Fyra,Aksu ja Armi.
Joonan kans oltiin piilosilla Äppöä ja Konnaa.Ihmeesti Joona malttoi olla hissukseen ja ootella pelastajaa.Onneksi ne löysi meijät :-).
Mukava oli katella koirien työskentelyä,vielä kun kaikki oli eri tasoisia.
Äppö ja Konna teki ihan oikeesti töitä,hienon näköistä hommaa.

Aksulla otettiin neljä ukkoa ja ihmeesti se jaksoi keskittyä ja jopa söi palkkansa.Mä oon oikeesti tyytyväinen.
Mä olin ihan varma että sen mielenkiinto ei riitä kovinkaan pitkälle...Ne naiset ku pyörii päässä edelleenkin ja Armikin oli samassa autossa (seinän takana kuitenkin).
Sinne se vaan kuitenkin jopa kohtuu innokkaasti paineli ukkojen perään eikä tainnut jättääkkään.Hyvä poika!

Armihan on sitten taas ihan oma lukunsa...
Sillä oli taas sata rautaa tulessa,elämäonihanaa -vaihe päällä,tai no,se oli ihan oma itsensä...
Hienosti se kuitenkin kokos itsensä ja jopa keskittyi ihan vain yhteen asiaan,siihen ukkoon joka mättään takana on piilossa ja oikeesti intoa puhkuen paineli perään.Jossu oli ainoa joka välillä vähän unohtu kun vieressä oli jotain super ihania hajuja,ei se mettään kuitenkaan jäänyt :-).
Armin ukot jäi kolmeen kun se alkoi taas ontumaan...
Kiva suoritus Armilta jonka keskittymiskyky on oikeesti nolla!Armi taas yllätti,en ois uskonut,että se jaksaa olla noin pitkään innostunut samasta asiasta.

Kyllä näistä ihka oikeita haku koiria saattas tulla jos omistaja vaan löytäs ne treenit ja joku jaksais kädestä pitäen sitä omistajaa kouluttaa..Kiitos kaunis tämän päiväisestä,Marika,Maiju ja Jossu!
Kovasti on tämäkin laji muuttunut sitten 80-90 luvun jälkeen..Taas mä joudun kysymään iteltäni,että vanha?Ei kai tuohon enää voi vastata ku myöntävästi.

Treenien jälkeen piti lähtä Ouluun kuskin hommiin mutta koko juttu sitten peruuntuikin,niinpä tuli pyhitettyä pyhäpäivä elukoille.

Akan kans käytin fiilistelemässä ihan kaksistaan ku Tepe oli  Hipan ja Tanen kans jossain metikössä.
Rauhallinen ja mukava lenkki.Akka on aina niin helppo ja varma,se ei turhia hötkyile.

Illalla käytiin vielä loppujen kans hiekkamontuilla,paitsi Armi joutui jäämään kotia muorin kans.
Se tosiaan taas ontuu,samaa etujalkaa joka vähän aikaa sitten kuvattiinkin...Ontuminen alkoi eilen illalla,aamulla kaikki oli ok mutta hakutreeneissä alkoi uudestaan kun oli pyörähtänyt kahen ukon perään..
Oisko tuo sitten sitä panostiittia?
Tarttee varmaan varailla hierojalle aika,jos siellä kuitenkin jotain ihme jumeja..

Ai niin,mitenhän oonkin unohtanut..Ostin torstaina The Furminaattorin!On se hyvä!!!Oikeesti!
Kaikki koirat on tänään myös furmisoitu,niin sileä karvasta porukkaa että :-D