Eipä ollut kauan.

Hip hei vaan!
Nyt kun meillä kotona  pölisee kaiken maailman pölyt (ei ne siitin kuitenkaan) oon tullut tulokseen,että ulkona on kuitenkin parempi hengittää ja oon ottanu mahtavista kevät ilmoista kaiken irti.Eli lenkkeilty on oikein urakalla ja porukalla.
Eilen kävin kolme kertaa lenkillä ja viimenen lenkki kesti kolme ja puol tuntia...Ihan niin kauan ei ollu tarkotus viipyä mutta kun mä eksyin!Tai oikeestaan en eksyny,en vaan päässy pois...Melkein soitin jo Apille josko ois osannu auttaa,kun ihan siinä kotimökkinsä liepeillä metässä rämmin ;-).Sisulla sieltä kuitenki päästiin :-).

Armia oon nyt muutaman päivän varjellut sotkemasta ittiään kun kävin mummulassa sen Vaasan näyttelyä varten liottamassa puhtaaksi ja se onki ollu niin puhas,että oikeen häikäsee.Eipä oo ennää!
Tänään sitten ihmettelin miten mä pääsen lenkille kun Tepe meni iltaan töihin,Joona on kuumeessa ja Armia en viitti pellolle päästää..
Mummupa tuli sitten niin ku tilauksesta ja ehotin jos se ottas Joonan kyytiin ja ajelisivat honganpaloon lämmittämään saunan ja mä kävelen koirien kans perässä,sehän passas!

Niin me sitten lähettiin Aksun,Pirkon ja Armin kans taaplaamaan.
Fiksusti aattelin kävellä myllymäen raudan takaa junaradan yli metän kautta kaupunginmetsään...
Muuten ihan kuningas idea mutta..Metässä oli vissiin rällätty mönkijöillä ja traktoreilla oikein kunnolla,polut oli ihan kuravelliä!
Mun oli pakko päästää Pirkko ja Aksu irti että saisin Armin pysymään pois sieltä mudasta johon se yritti kaikin keinoin pistää maate...Loppujen lopuksi mä työnsin,vedin ja kannoin Armia ite kahlaten välillä nilkkoja,välillä polvia myöten semmosessa ihme mönjässä.
Sitten palo pinna ja lähin tarpomaan umpi mehtää pitkin,se olikin kuivaa ja huomattavasti helpompi kulkuista.
No,Armillakin vissiin alkaa juoksu ihan just..Aksu yritti miljoona kertaa hypätä sen selkään yltäpäältä kuraisena..Se siitä puhtaasta koirasta.
Lopulta aikamme (puoltoista tuntia) metässä rämmittyämme näkyi kaupunginmetsä..Ja meitä ympäröi kaks syvää ruoste ojaa!Sitä ei voi ylittää..Sitä ei voi alittaa..Kiva!
Mulla oli niin hiki etten muista ennen olleen,vitutti yrittää pitää yhtä elukkaa remmissä ja puhtaana kun kaks hulmus ympäriinsä ja toinen niistä sotki koko ajan lisää sitä minkä ois pitäny pysyä puhtaana.

Istuinpa mättäälle ja mietin,että takasi en kyllä palaa,ennemmin vaikka uidaan koko porukka ojan yli.
Pappakin siinä sitten soitteli,että joko laitetaan sauna lämpiämään,joo ei laiteta!En oo ees puolesa välisä ja oon niin jumisa,että..
Siinä papan kans raatatessa ihmettelin,että mitä se Pirkko hommaa..Se häipy aina johonki ja kun huusin takasi niin pyörähti siinä muutaman metrin päässä ja lähti taas.Piti sanoa jo papallekki,että lopetetaan,alan ihmettelemään mitä tuo Pirkko kiihkoilee..
Lähin sitten kattelemaan ja kuinka ollakkaan,Pirkko tuo mamman älykkö oli löytänyt lankun joka johti ojan yli!Sitä se juoksi sitä ees takasi tosi ylpeenä ihan sen näkösenä,että kato ny,tästä pääsee!Ois muuten salettiin jääny huomaamatta iteltä!

Ei muuta kuin ojaa ylittämään...
Lankkuhan oli tietty kapea,semmonen corgin mentävä.
Pirkko meni toiselle puolen,käskin Aksun mennä kans...Sehän meni tietenki upealla uimahypyllä ojaan ja loiski iloisesti siellä.
Sitten yritin saaha Armia menemään lankkua pitkin mun eellä..Ei onnistunu,Armiki ois tahtonu uimaan.
Sitten yritin mennä ite eellä ja hilata Armia peräsä,lankulla johon ei mahtunu mun jalat vierekkäin  ja joka keikkui uhkaavasti..Armi repi ja riuhto alas päin..Uimaan,uimaan,hiki kai silläki oli.
Mua ei vaan jostain syystä uimareissu napannu,kun löyty vaihtoehtokin..Aikamme taisteltua päätin heittää Armin ojan yli.Siis mä oikeesti nakkasin sen :-) ja salaman nopeasti kipitin lankua pitkin perässä heittäytyen sillain pesäpalloilijasti sen päälle ettei se ehi sinne pirun ojaan.
Jes!Me päästiin kuin päästiin pois sieltä!

Loppu hyvin,kaikki hyvin.
Paitsi,että Armi ei oo puhdas enää...Mietinpä vaan että miks mä sitä yritin ees varjella..Paljon vähemmällä ois päästy kaikki kun oisin päästäny senki irti ja ois porukalla temmelletty metsässä ja nautittu ulkoilusta..
Sama kai tuo minkä väristä valkoistapaimenta Raineri sunnuntaina kahtelee ;-).