Paljon on taas tapahtunut sitten viime päivityksen...Mulla on niin kiire ei mihinkään ettei ehi ees tänne...No,yritän muistaa kertoa ees tärkeimmät ;-).

4.6 eli viime viikon ke käytiin Aksun kans Oulussa BH-kokeessa ja läpi meni,jipii!
Tottis osuuteen en kyllä oo ihan tyytyväinen,vähän veltto meininki oli Aksulla..Tyyliin "teen kun ehin"...Meille sattui pariksi dobberi narttu jolla oli juoksu just loppunu ja Aksuhan taisteli kovasti ittensä kans,minä vai ihana nainen..Mä taisin kuitenkin vähän voittaa ;-).
Paikallaolo meni kuitenkin ihan nappiin ja siitä on vähän ylpeäkin :-).
Tuomarina oli oikein mukava ja lepponen mies,Juhani Petäjistö joka ymmärsi nuoren uroon naisen kaipuun ja käskikin jättää Aksun paikallaoloon vähän kauemmas siitä paikasta missä dobberi suoritti oman osuutensa.
Siinä koiraa jättäessä mulle tuli mieleen,että ois kannattanu ehkä jättää eteenpäin siitä dobberin makuu paikasta,että Aksuhan ryömii sen muutaman metrin missä nainen makas..
Se että sain koiran käskettyä maahan unohdin(ja tais unohtaa Aksukin) jo koko nartun hajut,vieressä oli metsä josta kuului ihme ryskettä,ajattelin että siellä tenavat kiipeilee puissa..Jätin koiran ja selin melkeinpä silmät kiinni kuuntelin ryminää joka jatkui vaan...
Jossain välissä mun oli ihan pakko kurkata nurkkasilmällä mitä ihmettä siellä tapahtuu ja huh!Metri kaks siitä mihin jätin koiran oli iso vanha mänty ja männyn runkoa käppäs edestakaisin vihainen orava joka välillä laskeutui alas säksättämään ihan Aksun nokan eteen ja juoksi taas takasin puuhun,voe taivas mä olin varma että kohta on Aksuki puussa!
Mutta ei,jätkä pysyi paikalla!Tarkasti,välillä pää kallellaan oli oravaa katellu ;-).
Tuomari naureskelikin,että tilattiin tuo orava vielä häiriöksi kun ei nartun tuoksut riittäneet :-).

Kaupunkiosuudesta ei oo oikeestaan mitään kerrottavaa,se meni ihan ku pitikin.Kaupunkilaiskoira pääsi testaamaan portaitakin kun piti hiippailla linkka-asemalta juna-asemalle menevässä tunnelissa mutta eihän tuo ollut millänsäkkään,niin kuin arvasinkin.
1637341.jpg
BH Safe Keepers Actionman

Eilen oltiin sitten Aksun kans epävirallisissa hyväntekeväisyys tokokisoissa jonka tuotto meni Tarjalle ja Eetulle jotka menettivät omaisuutensa tulipalossa :-(.

Kisattiin mölliluokassa ja Aksu toimi hyvin,ainoa mistä Heikkisen Pirjo huomatti on mun luottamuksen puute koiraan..Niinpä koira osaa ja tekee jos mä vaan luottasin ja antasin mahollisuuden :-(.
Toiseksi kuitenkin tultiin häviten puolella pisteellä Jossulle ja Egolle :-).

Illalla kun tulin kisoista mun piti hakea porukoilta pöytä ja tuoleja.Pakkasin ne autoon sillain että Aksun häkki jäi niiden taakse.
Tulin kotiin ja aattelin että syön ensin ja tyhjennän auton sitten,eli Aksukin jäi autoon.
Tepe sitten kantoikin reippaana tavarat autosta sillä aikaa kun söin ja pyysin sitten Joonaa käymään päästämässä Aksun autosta.
Joonahan lähti päästämään ja vähän ihmettelin kun ei kumpaakaan näy sisälle mutta ajattelin sitten että ovat jääneet pihalle.
Hetken kuluttua Joona tuleekin hirveellä ryminälle sisälle Aksu remmissä,vieläpä Piitun pannassa,mä olin ihan häh?Miks se sulla kiinni on??Miten oot saanu remmissä sen autosta???Aksu kun tulee lentämällä sieltä..
Joona sitten toteaa kylmän rauhallisesti,että kävin vähän lenkillä.
Mä,että M I S S Ä ?
Tuossa meijän tiellä vaan,ollenkaan ei menty isolle tielle.
Kattelin sitten poikaa ettei näy isompia vaurioita ja aattelin jo huokasta helpotuksesta kunnes se jatkaa juttua...
Naapurin Tepsu (sekarotuinen uros) tuli niijen pihalta...
Mä lasken pakokauhussa kymmeneen että saan kysyttyä mitä sitten tapahtu...?
Noo ne vähän Aksun kans murisi..
Ja sitten?
No ei mittään,sanoin Aksulle että tuu mennään kotia ja vähän sitä piti nykästäkki ennen ku totteli.
Sitten?
Höh,ei mittään,Tepsu meni kotia ja me tultiin kans.

Mä olin ensin ihan pakokauhussa kun mietin mitä ois voinu tapahtua ja pidin Joonallekki aika puhuttelun mutta nyt jo kieltämättä vähän naurattaa kun kuvittelen tilannetta,onneksi en ollu näkemässä!

Tänään aamupäivällä istuin tässä koneella ja Joona kysy multa saako antaa rotille juustoa,vastasin että anna vaan.
Kohta se selittää mulle että nuo rotat on ihan hulluna juustoon,nyökyttelin ja sanoin ettei saa kuitenkaan antaa kovin paljon.Vähän ihmettelin kun Joona vastas että eihän sitä enempää ookkaan..
Tuossa muutama tunti sitten satuin onneksi kattomaan rotta häkkiin,siellä oli reilu kilon kimpale arkijuustoa!Niin nätisti reunoilta jyrsittynä...
Nii,i..Mikä on kenenki mielestä vähän ja paljon,enempää sitä ei tosiaan ollu ku just toissapäivänä juuston ostin.
On siellä rotta pojjaat ollu mielissään :-).