Ja nyt oon ihan taivaissa,on se ihanaa!
Nyt puhutaan siis keitiöstä,sain keittiön (en össä...hahhaa!).
Niin kauan kun me on täällä asuttu mun päässä on soinu Chisun mun koti ei oo täällä(tai niin ku tuo lause biisistä..)vaikka koko kipaletta ei liene oo ollu olemassakaan ku ihan vähän aikaa ;-).
Tämä tönö on vaan niin eriskummallisesti suunniteltu ja toteutettu ettei mitään rajaa.Tilaa ois mutta kun sitä ei oo käytettävissä...Hankala selittää,no ne tietää kutka on meillä käyneet.
Talo on kuitenki niin kivalla paikalla että neljä vuotta tästä on nyt yritetty tehä omanlaista ja jotenkikaan järkevää.Urakkahan on ihan alkutekijöissään vieläkin...Vielä on seinää kaatamatta ja uutta tekemättä :-).

Nyt on kuitenki keittiö projekti valmis.
Keittiöhän meillä oli postimerkin kokoinen joka jatkui yhtenäisenä "takkahuoneeseen" jolla ei sitten taas ollut mitään virkaa.Nämä kaksi "huonetta" oli erotettu toisistaan leivinuunilla joka oli ruma ku p*rkele ja mikä vielä pahempaa keskellä lattiaa takaoven edessä josta meillä jostain syystä on kulkua jatkuvasti.Keittiön pöydän ja uunin väliin ei montaa kymmentä senttiä rakoa jäänyt vaikka mitä teki ja näin ollen pöytä läks joka kerta koirien mukaan kun ovesta kulkivat.
Lisäksi uunia ei paljon viittiny lämmittää kun se tökötti talon perimmäisessä nurkassa,lämmittihän se..Keittiön ja takkahuoneen,sitten tuuleteltiinkin monta päivää ettei kuoltu lämpöhalvaukseen.

Siitä se ajatus sitten lähti...
Nyt on uuni purettu ja keittiö muuttunut huoneen kokoiseksi,siellä mahtuu liikehtimään useampi ihminen ja elukka yhtä aikaa törmäilemättä toisiinsa,jes!
Ja mikä parasta,paska laminaatti mitä inhoan sydämeni pohjasta on vaihdettu kivilaattaan mistä oon haaveillut vuosia!
Voi tätä onnea ja autuutta,koirat ei liukastele eikä niiden tassun jäljet näy lattiassa vaikka olis just mopannut.Mä rrrrakastan tuota lattiaa vuosien taistelun jälkeen laminaatin kans ;-).

Seuraavaksi pitäs vetästä seiniin uutta pintaa...Näin yks yö unta,että maalasin seinät tummanpunasella ja mustalla,vitsi ne oli hienot...Pitäsköhän kokeilla ;-).

Ai niin,siis mähän olin Kuopiossa/Leppävirralla sillä aikaa kun keittiö muutti muotoaan.
Puuha-Tepe oli ihan ite viikonlopun aikaan saanu kaiken aikaseksi,siinä sivussa hoitanu lapset ja koiratki,on se kone ;-).
(sovittiin sillon kun tuo pesuhuone remppa oli meneillään ja mä yritin kuolla että seuraavat pölisevät purku hommat tehhään kun mä en oo kovin lähellä..)

Aksu ja Armi oli mun mukana,Kuopiossa käytiin pe ja la näytelmissä.
Armi oli pe EH3,Aksu oli jotain(ERI2 on ainut varma),en tiiä enkä jaksa miettiä/kerrata,sekavaa oli ;-).
Armin EHta oon vähän ihmetelly,arvostelu oli kertakaikkiaan hieno,ei mitään huonoa.No,väliäkös tuolla.Tuomari ei tosiaankaan ollut ERI automaatti ja parempi niin.

La Aksu oli ERI2 PU 4 ja Armi ERI2,molemmilla oli oikein hyvät arvostelut,Aksu sai mainintaa vaaleista silmistä ja sitähän ne edelleen on.

Mukana meillä oli Maija ja Himo.Himo pyörähti kehässä la ollen EH3.

Läppävirralla sitten rentouduttiin,käytiin kattomassa Popedaakin ;-).Ja meillä kaikilla oli niiiin mukavaaa..

Perjantai aamuna pitäs taas pakkautua kaikkien kolmen valkeen kans autoon ja ajella Kotkaan Safe Keepers leirille.
Oon tässä miettiny,että taijan ottaa Siimenki mukaan..Se on kuitenki niin vaivaton ja helppo koira ettei sitä ees huomaa nuitten koheloitten seurassa ja pääsepähän Tepe sitten täällä vähän helpommalla kun ei tarvi kahtoa Pirkon kiroilua Siimelle...
Tarttee ny katella.