Armi on ollut koko pääsiäisen ajan tosi fiksuna!
Lauantaina käytiin kattomassa pääsiäis kokkoa Mattilanperällä,otin Armin yksin mukaan (siis en en muita koiria).Armi käyttäytyi muuten tosi hienosti ihmis paljoudessa mutta ne lapset...
Siellä oli järjestetty lapsille aarten etsintää pienelle metsäsaarekkeelle ja siellähän aarteiden perässä juoksikin kymmeniä lapsia Joona,mun veljen tytöt ja siskon lapset mukaan lukien.Se ei sitten paimenen poikaselle passannut...Hädin tuskin sain Armin pideltyä kiinni,se hyppi,pomppi,riehui ja huusi ihan sekopäisenä lapsi lauman perään.
Ei se kuullut eikä nähnyt mua,ei hyvällä eikä pahalla.Sitten kun saatiin tenavat metiköstä koirakin malttoi rauhottua,jopa makaskin hetken.Rankkaa olla paimen!

Kokolta tullessa mentiin hakemaan kummipoikaa yökylään,Armi jäi autoon oottamaan.
Istuin keittiössä ja onneksi kattelin ikkunasta ulos...Tiellä juoksi valkkari!Ja kohta takaisin!Mun piti vähän aikaa miettiä että kenenköhän ennen kuin tajusin kammeta itteni pihalle.Armihan se siellä loikki onnellisena ees taas tietä pitkin(vieläpä kohtuu vilkasta sellaista).
Aikamme asiaa ihmeteltiin ja tultiin tulokseen että ihan ite Armi on oven osannut avata..Testattiin vielä asia ja kyllä,se pirulainen osaa aukasta auton ovet ja se ei oo ihan yksin kertanen juttu vanissa...

Tänään Armi sitten syttyi ihan oikeesti ja tosissaan,suorastaan räjähti!Siis oltiin Tupoksella kurssilla tänään.
Mä oon miettiny tuota koiraa viime kertaisen kurssin jälkeen aika paljon,tulematta oikeen mihinkään tulokseen...
Se on vaan jotenkin niin...Armi.Miellyttämisen haluahan sillä ei juurikaan ole ja aina se on kulkenut omia polkujaan..Se on aika vaikea tapaus...
Kyllähän sen saa oppimaan ja tekemään asioita mutta paljon se vaatii.
Mietinkin tuossa menneellä viikolla sen olemista ja tekemistä tuolla kurssilla...Kyllä se tekee ja kyllä sitä kiinnostaa mutta ei se oo missään välissä oikeesti innoissaan,se on lähinnä sitä että okei,mä teen jos annat makkaran.Ei se paljon mulle häntää heiluttele eikä oo into pinkeenä kyselemässä että mitä tehtäs...

Tänään otettiin ensin jalkojen välistä pujottelua,pujottelihan se makkaran perässä (kunnes huomas putken ja juoksi sitä läpi).
Sitten otettiin erilaisia seuraamisia,kyllä onnistuu makkaralla.
Paikalla istumista.Se on Armista tylsää mutta kyllä se siellä jo hetken pysyy.
Luoksetuloja,juu onnistuu.En vaan tiiä tuleeko se mun vai makkaran luo ;).
Eli kaikesta se taas suoriutui mutta oli vähän vaisu meininki....Se ei vaan oikein syty.

Vaan kylläpä syttyi kun Minna kaivoi agility esteitä esille!
Ihan kuin ois koira vaihtunut remmin päässä.
Mentiin muutamaan kertaan putki,pussi,Aa ja rengastakin kokeiltiin.
Miten tuo koira voi olla ihan hulluna lajiin jota sen ei pitäs tietää olevan olemassakaan?Se meinas karata multa pussiin kun Minna esitteli miten sen kans toimitaan...
Ihan kuin se ois heränny siinä vaiheessa kun näki että nyt pääsee esteille.Se haukkuu ja kuumuu kun näkeekin esteet,se leikkii ja juoksee mun kans kunhan pääsee esteille...
Mikähän tuosta tulee...?

Tuli mikä tuli mutta olipa kiva nähä Armi iloisena ja innoissaan!
Harmi vaan ettei agility taija olla mun laji...