Jepjep!Eipä tehnyt mun lintufobialle(joka on tähän asti kohdistunut vain nokkalintuihin eli kuoveihin) tämän aamuinen pitkäksi tarkoitettu(joka jäi lyhyeksi) lenkki hyvää..Ei kiva!
Aattelin ensin etten kerro,kun ette kuitenkaan usko,mutta menkööt..Ja kyllä,mulla oli kamera ja lisäksi vielä puhelin jossa kamera mukana mutta eipä tullut mieleenkään ottaa kuvia todistusaineistoksi.

Siis,lähin aamulla Akan ja Aksun kans pellolle,oli tarkoitus kiertää metsän kautta olkijoelle kun oli niin ihana syksyinen aamu.Päästiin toisen pellon päätyyn ja Akka lähti nokka maassa määrätietoisesti jotain hajua kohti,ajattelin että menkööt,varmaan rusakko pusikossa päiväunilla tai vanhat hirven makuukset jossain lähellä,sen verran verkkaista ravia hölkytteli.
Yhtäkkiä ihan Akan edestä nousi VALTAVA lintu,katoin ensin että se on huuhkaja.Tilanne oli jotenkin (vielä siinä vaiheessa)koominen..Mielettömän kokoinen lintu lähtee h i t a a s t i  koiran edestä ja koira katsoo ihan hölmönä että täh??
Kysymysmerkkinä olin minäkin..No,lintuhan pääsee kuin pääseekin siivilleen ja siinä vaiheessa Aksukin on jo paikalla,mitä tekeekään lintu?Ei se mihkään lähe,jäi kaartelemaan ihan koirien yläpuolelle ja hyökkäilee Akan kimppuun!Siis oikeesti!

Mun kimppun hyökkäs meren rannassa lauma kuoveja kauan sitten ja piru että teki kipeää..Mä oikeesti oon siitä lähtien jos pelännyt niin ainakin kunnioittanut kuoveja..Ja vähän muitakin lintuja.

Nyt iski paniikki,mä huudan koiria ilman mitään vaikutusta,koirat kiertää pellolla linnun perässä ja lintu tekee uskomattomia hyökkäyksiä koiria kohti.Lähin juoksun kans sinne mistä tultiinkin,Aksu kilttinä poikana siinä vaiheessa sai korvansa takaisin ja tuli mun turvaksi.Mutta Akka ja tämä lentokoneen kokonen tappajalintu jatkaa karkeloita..Välillä kävelin puoleen väliin peltoa huutamaan Akkaa,sen pitemmälle en uskaltanu,oisittepa nähneet kuin iso se elukka oikeesti oli ja ne kynnet!Miten niin iso lintu voi olla niin nopea..Mä olin ihan varma että se oikeesti vie Akalta vähintään silmät päästä.
Onneksi Akka jossain välissä luovutti ja palas mun ja Aksun luo.Haava on päässä ja kasa karvoja pellon reunassa,käykääs kattomassa.

Se samainen lintu on mua ennenkin juoksuttanut,viime keväänä olin kaikkien koirien kans pellolla ja yhtäkkiä se liiteli meijän yläpuolella,olin ihan varma että se vie Pirkon..Pirkko kainalossa tulin juoksun kans kotia.
Tuosta parin kilsan päästä sen on nähty vieneen kissan pellolta.
Mun on varmaan pakko luovuttaa meijän lenkkeily maastot linnulle,ei me mahuta samalle pellolle :(.

Ettekä naura!Aatteleppa omalle kohalle..
Tai naurakaa,nauratte kuitenki.. ;).