Tepe nousi reippaana aamulla laittamaan lapset kouluun ja mä tunnetusti aamu unisena sain jatkaa unia :)
No,näin sitten unta että kirjoitin paikallisen koirakerhon foorumille ilmoituksen;"Kadonnut koira,näköhavainnot mun puhelimeen." Fiksu ilmoitus,ei rotua muista tuntomerkeistä puhumattakaan,saatika sitten ees sitä puhelin numeroa..Eipä aikaakaan mun puhelin soi,mä vastaan ja joku mies ilmoittaa koiran olevan tulossa kotia kohti,tutkasta kuulemma seuraa koiran liikkeitä.
Mä mietin että voi vitsi,siinäpä viisas mies!Löytäny mun koiran,laittanut ihan tutkan kaulaan ja lähettänyt kotia kohti!
Kohta puhelin soi taas,siihen mä jo herään ja Tepe kysyy joko oon liikkeellä,mä että täh,mihin mun pitää liikkua???-No äskenhän mä sulle soitin,että Tane ja Hippa katos olkijoen puolelta metsästä,tulevat tutkan mukaan kotia kohti,voisitko mennä kahtelemaan...
Heh heh,piti muuten hetki istuskella ja miettiä...

Koirat kuitenkin löytyi tuosta vähän matkan päästä Lassintieltä,mä ajelin autolla ja Tepe tutkas metsässä antaen mulle suuntia,kätevä kapistus tuo tutka!

Toissailtana kun oltiin Mirkan kans lähössä kaupunkiin lenkille,pakkasin Akan autoon ja istuin itekkin kyytille.Pitkän tovin siinä ehin istuskella ja ihmetellä,että mikä tässä mättää...Sitten hoksasin,mä istun vänkärin penkillä!Sainpas nauraa itellleni...

Tänään otin sitten matolääkkeen...Juu,se on varmaan ihan terveellistä välillä huolehtia omastakin madotuksesta..
Mun piti ottaa burana ja kun olin tabletin nielassu huomasin,että laatikossa lukee Axilur...Ei tuntunut muuten missään ;).

Tämän kaikki varmaan johtuu migreenistä joka on tehnyt tuloaan monta päivää...Sen takia mä buranaa (ja Axiluria) rouskutankin kun migreeni lääkkeet on tietty kaikki ja reseptikin vaatis uusimisen.

Tänään piti keksiä Pirkolle omaa kivaa kun se ei pääse yhteis sellaiseen mukaan juoksun takia
1305835.jpg

1305837.jpg
Välillä kävi näinkin
1305838.jpg
mutta hauskaa oli!

Eli Pirkko pääsi Joonan kans hiihtämään ja kivaahan se oli!
Se on just sopiva vetokaveri Joonalle,ei tarvi pelätä kenenkään hengen puolesta ja mikä Joonan mielestä parasta,Pirkko tottelee sitä ;).

Iltapäivällä käytiin sitten loppujen kans honganpalossa mummun ja sen nuoremman siellä asuvan koiran (salaista...ei ku tiiätte te kenestä puhun..) kans "altaan lenkki".
Mä olin taas ylpee noista mun lemmikeistä!
Takaisin tullessa pellon toisesta päästä lähti koira tulemaan meitä kohti ja meijän koirat tietty sitä kohti,sainpas käskytettyä omani palaamaan!

Tämä irti oleva kultsu sitten tulee vaan reteesti karvat pystyssä kuseskellen meitä kohti,omistajaa ei näy mutta kuuluu...Jossain se siellä huuteli.
Piti karjua jo irtolaisellekkin aika pahaan äänen sävyyn ettei tullut iholle,muutaman metrin päässä se pyöri.
Pitkän ajan kuluttua peltoa pitkin tulee verkkaisesti kävellen saatanaa karjuen nainen..
Naisen päästessä noin puoleen väliin koira lähti juoksemaan vastaan.
Arvatkaas mitä teki tämä fiksu koiran omistaja?Mätki remmillä maassa makaava koiraansa,hakkas oikein olan takaa!
Jäivät sitten pellon toiseen päähän oottelemaan meitä ja nainen kysyi että eihän kultsu säikäyttänyt meitä..?
Sanoin että ei säikäyttänyt mutta onneksi saatiin omamme kiinni...Oisit voinu hakea omasikin vähän nopeammin pois..
Nainen vastaa fiksusti että ei se ois mitään auttanut kun ei se anna kiinni,se on aina tuommonen,sais joku koira antaa sille selkään!
Äiti sitten sanoi että tulihan se lopulta sun luo,se ois ollu kiitoksen eikä selkäsaunan paikka,tämä fiksu vastaa että on sitä joskus kiitettykkin mutta ei sekään mitään auta,ihan sama mitä sille tekee niin samanlainen idiootti se on aina..

Siis just..Ja joo ja kaikenlaista Argh!!!