Huh!Tulipa treenattua ihan tosissaan.
Puoli ysiksi oli sovittu Jossun ja Fyran kans treenit käpikseen jonne ajelin Pirkon ja Aksun kans.
Ekaks Pirkko pääsi kokeilemaan puomia muutaman kerran.Näppärästihän se sen tepsutteli ja ihan selvästi tykkäskin.
Sitten vaihdoin Aksun autosta.

Ensimmäisenä temmellettiin hyppyesteen kans.
Muutama ihan mukiin menevä esteen ylitys sieltä saatiin Marikan ja Jossun avustaessa.
Hyppäähän se kun Jossu on esteen toisella puolen...

Seuraamiset,mukana pysyy mutta kontakti meinaa tippua tämän tästä,kun tarvi kuikuilla ja kuunnella Jossua.

Maahanmenot...Välillä sinne päin ja välillä ei sinne päinkään.

Luoksetulot,ihme perässä hiippailua.Emmä käsitä...

Paikallaolot,ei tuu mittään.Kylmän rauhallisesti aina jossain välissä se hiipii mua kohti.

Argh!
Mä savusin...Onneksi Jossu oli mukana ja rauhallisesti käskytti meitä aina uusiksi ja uusiksi,muakin alko jo lähinnä naurattaan.

Kyse ei oo siitä ettei koira osais.
Kyse on siitä ettei se kuuntele vähääkään mitä mä sanon.Kun avaan suuni se pikaisesti tarjoaa jotain,jos arvaus mene pieleen niin voivoi.
Miksi?En mä tiiä...

Mä pyyhin hikeä ja pyörittelin päätä,mitä ihmettä tuon kans tekee..
Jossu sitten päätti,että laitetaan se oikeesti töihin,vaaditaan.
Kuuma oli jo tälle tielle lähtiissä ja entistä kuumempi tuli...Hiki virtas ja nestehukkakin oli jo aika lähellä...
Jossu käskytti mua,mä koiraa.
Yhtäkkiä se heräs,se kuunteli!Muutaman kerran mokas mutta korjas äkkiä.
Saatiinpas onnistumisia ja päästiin kotiin.

Ei oo helppoo...
Taitaa tuo eläin kusettaa mua ihan 6-0...No mä oon voitolla nyt ;-).

Ois kyllä kiva tietää mitä tuon koiran päässä liikkuu...Se on ihan outo,onkohan se vaihtunu jossain?
Koira jolle mä oon kaikki kaikessa,joka ei lähe ees Tepen mukaan ilman mua eikä kyllä kenenkään muunkaan...On yhtäkkiä tuijottanut Jossua monta iltaa ja tänään se lähti Jossun mukaan ihan noin vaan,ei ees vilkassu mua.Muutenkin se kuuntelee kentällä koko ajan Jossun sanomiset ja tekemiset.
Ja mikä parasta (tai pahinta),kun saatiin illan ensimmäinen onnistunut maahanmeno,mä ylistän koiraa maasta taivaisiin ja Jossu sanoo koiran takana hyyvä,hienoa...Mitä tekee Aksu?painelee tietty häntä heiluen Jossun luo...Kiva!Eipä muuten voinu ku nauraa :-).
Se vaihtas mut Jossuun varmasti millon vaan...
No,eipä tuolla oo pitkä matka,joku ilta se on salettiin Jossu teijän oven takana...Sitte saat sen,tee sille ihan mitä haluat ;-).